Saigon, Cambodja Phnon Penn en Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Garth en Cashmyra - WaarBenJij.nu Saigon, Cambodja Phnon Penn en Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Garth en Cashmyra - WaarBenJij.nu

Saigon, Cambodja Phnon Penn en Siem Reap

Blijf op de hoogte en volg Garth en Cashmyra

19 December 2015 | Cambodja, Khett Siem Reab

Zo hier ben ik dan.

Hoop te vertellen maar houd het toch kort.

We zijn vanaf Hanoi met de nachttrein naar Saigon gegaan. Daar kwamen we om 06.00 s morgens aan. En gingen direct door naar het hostel en s middags de Vietcong tunnels bezoeken. Dit was erg interessant maar erg toeristisch. We hebben de langste tunnel genomen, 60 meter. Maar we wilde nog wel 100 meter.

Terug naar het hostel in de slaapzaal met 4 andere mensen, vonden de kids ook geweldig. 'S morgens weer vroeg eruit en 6 uur met de bus naar Cambodja. Op naar Phnon Penn voor de killing fields en genocide museum.

Alles verliep voorspoedig totdat bleek dat het hostel ons een verkeerd paspoort meegegeven had. En mijn paspoort nog in Saigon lag. Hier kwamen we pas achter nadat we al de grenspost voorbij waren. Oh jee wat nu... Eerst maar door naar ons hotel en dan de ambassade bellen.

Hotel was midden in het centrum met een geweldig balkon en dakterras. Heerlijk want het was zo'n 50 graden in de kamer.

Dus we zijn naar een Penthouse club gegaan met zwembad. Heerlijk luxe en geweldige cocktails. S avonds een restaurantje langs de weguitgekozen. Maar dan echt op de stoep zeg maar. Mega veel vliegen en muggen maar de kids hebben heerlijk gegeten.

Dag erna alle musea's gedaan. Was heel heftig voor de kinderen maar ze hebben er wel iets van geleerd. Pol Pot is geen vreemde meer en de Keymer Rouge ook niet.

Toen zijn we s avonds bij een noodle restaurant gaan eten en hebben de mannen een paar uur gevoetbald met een paar locale jongens.

Inmiddels druk in de weer met de ambassade geweest en de enige optie was om met mijn eigen paspoort de grens over te lopen en te doen dat ik net uit Vietnam kwam. Inmiddels was mijn paspoort weer in bezit dus de dag erna 3 uur terug naar de grens en proberen mezelf terug te smokkelen.

Godzijdank is me het gelukt. Ben 5 x aangehouden maar heb me er uit kunnen kletsen dus daar stond ik weer bij de grens van Vietnam. Netjes stempels gehaald, opnieuw visum gekocht en snel Cambodja grens weer over. Waar Garth en de kids op me zaten te wachten. GELUKT!!! Wat waren we blij!

S avonds was er een verjaardag van de eigenaar van het dakterras en werden we uitgenodigd. De kids vonden het geweldig. We waren de enige westerlingen dus het was reuze interessant allemaal en heerlijk eten!

S avonds om 0.00 was Garth jarig maar we zijn allemaal in slaapgevallen dus hebben we hem a morgens pas gefeliciteerd.

Om 07.00 moesten we de boot op om in 7 uurtjes naar Siem Reap om daar een van de 7 wereld wonderen te bekijken Ankor Wat. De boot reis was geweldig, heerlijk boven op het dek gezeten en van het uitzicht genoten. Beetje geslapen en spelletjes gespeeld met elkaar.

Toen we aankwamen werden we aangevallen door Tuktuk chauffeurs. Absurd! Maar we hadden er een gevonden die ons naar het hotel bracht voor $5,-. Aangekomen in het hotel gelijk het zwembad in. Poeh wat waren we daar aan toe. Wat hadden we het warm en wat hadden we honger. Dus ons zelf getrakteerd op een sjeik de fiebel lunch met croque monssieur, ceasar salade en een mega Club Sandwich.

Toen s avonds hebben we Cambodjaans gebbqt. Wat een lol, was bijna niet te doen. Hoe dat werkt laten we nog wel eens zien op de foto's. Maar we hebben gegierd.

Vandaag hebben we een niks dag. Zwembad beetje fietsen en s avonds gaan we naar de bios! STARWARS!

Nou we zijn weer bij. Over twee dagen gaan we terug naar Thailand en begint eindelijk de vakantie op een tropisch eiland Mu Koh Chang. Daar kijken we naar uit maar toch ook niet, want dan is de vakantie bijna over. En we hebben totaal geen kerstgevoel omdat het zo warm is. Dus we hebben besloten om 24 januari thuis alsnog kerst te vieren. Met boom en al, dus mam, mogen we jouw boom lenen?

Tot snel weer. Ik meen dat iedereen weer bij is nu.

Kusjes van ons vier.

• 19 December 2015 - 18:04

Nancy:

Hoi schatten wat een leuke foto,s en verhalen. Tuuk mag je de kerstboom lenen .Hier alles ok en het weer valt mee een graad of 10 Tot snel lieverds en geniet er maar nog heerlijk van kusjes Nancy

• 20 December 2015 - 19:02

Pa :

Nou dat slijmballen gedoe zoals je moeder zie ik even niets in, en missen doe ik jully ook niet ik zeg het eerlijk. Het doe me goed dat jullie het zo naar je zin hebben, allen de kippen hebben heimwee naar
    jullie dus de groeten van de dames.